2010-11-05 | 20:00:00

Tecknartips; Step by step

Jag har genom åren som självlärd mangatecknare lärt mig väldigt mycket av att kolla på s.k "Step by step" bilder. :)
En step by step bild är helt enkelt en bild bestående av flera bilder, där tecknaren visar hur teckningen kom till med hjälp av bilder istället för ord.



Det som är bra med step by step bilder är att de, tillskillnad från tutorials,  inte innehåller mycket text och knepiga förklaringar. Oftast har de ingen text över huvud taget. Vilket i sin tur leder till att man måste tänka lite själv!

Step by step bilder finns bland annat att hitta på Deviantart! Minns ni Tecknartipset; "DeviantArts sökfält"?
Precis som med tutorials finns även många step by step bilder! Sök helt enkelt på ordet "step by step"!  (Eller klicka HÄR för att koma direkt till sökresultaten!)
 

För er skull passade jag på att göra en egen kort step by step version av min senaste bild!
Planerar även i framtiden att lägga ut step by step bilder av mina nya bilder under kategorin "SessaMyys tecknartips" :) så håll utkik!

              

Lycka till med tecknandet, och tveka inte att fråga om det är ngt ni funderar på!
//SessaMyys<3

Postat av: Laserkatt

Snyggt :D



Fråga: HERREGUD RITADE DU MED MUSEN ÄR DU HELT JÄVLA GALEN??!



Fråga 2: Jag är skitdålig på att färglägga på datorn, finns det nån chans att du tar upp det i framtiden? =]

2010-11-05 @ 23:04:11
URL: http://laserkatt.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Jättekul att se hur en bild är uppbyggd! Även om jag inte håller på med sånt själv så är det intressant att se :)

2010-11-06 @ 09:43:06
URL: http://www.jenniegrinde.se
Läs inlägget innan du kommenterar och respektera följande;
- Spam och reklamkommentarer godkänns inte.
Det inkluderar även "hej hur mår du"- kommentarer och förfrågningar om bloglovin byten.
- I denna blogg behandlar vi varandra med respekt! All form av nätmobbning eller andra påhopp anmäls.


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Allt innehåll i denna blogg skyddas enligt lagen av upphovsrätt.© Sanna Siljeström