2010-10-26 | 16:08:30

Tecknartips: Enkla manga ögon i Photoshop!

Det finns verkligen miljoners miljarders olika sätt att måla manga ögon på!
Den här superenkla tekniken använder jag på mina egna bilder, och jag använder mig utav min senaste bild som exempel.




Du behöver;
- Photoshop eller annat liknande bildredigerings program.
- Tidigare vana i photoshop samt ha kunskap om hur du använder dig av lager.

(OBS- Varje siffra på bilden nedanför är även ett nytt lager! )

-1-

Måla Ögonvitan, tryck sedan på ikonen "Lock transparent pixels" på Layers menyn.
Tag sedan en mörkare färg och måla- på samma lager- skugga på vitan! Eftersom du låst lagret kan du måla utan att måla utanför!

-2-
Fyll med grundfärg.

-3-
Med en mörkare färg, och en hård pensel gör pupiller.
Glöm inte att zooma ut i det här stadiet och titta så personen inte ser allt för skelögd ut ;)

-4-
Gör en båge med hård pensel, i en ljusare färg under pupillen.

-5-
Med en Liten mjuk pensel, i samma färg som pupillen, gör skugga runt ögat. 
Tag sedan en stor mjuk pensel i samma färg, på samma lager och måla skugga ovanför pupillen. 

-6-
Avsluta med lite "ljusprickar" Med en hård pensel. (tänk på ljuskällan) 



Lycka till med tecknandet! Och tveka inte att fråga om det är något ni funderar på! 
//SessaMyys <3

 

 

Postat av: Shelinda

Provade precis att göra detta. Det var ju hur svårt som helst! Fast är inte så van att rita på datorn så var lite skakig med musen ^^



Jättebra guide verkligen! Här är mitt resultat:

http://shelindas.blogg.se/2011/march/eyes.html



Kram!

2011-03-21 @ 22:41:14
URL: http://shelindas.blogg.se/
Läs inlägget innan du kommenterar och respektera följande;
- Spam och reklamkommentarer godkänns inte.
Det inkluderar även "hej hur mår du"- kommentarer och förfrågningar om bloglovin byten.
- I denna blogg behandlar vi varandra med respekt! All form av nätmobbning eller andra påhopp anmäls.


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Allt innehåll i denna blogg skyddas enligt lagen av upphovsrätt.© Sanna Siljeström