2012-12-22 | 15:13:00

Den vilda jakten på granen

Nu ger jag upp!
 
Jag och pappa var in på stan och köpte en, vad vi tyckte var, helt ok julgran.
 
Som ni kanske misstänker, om ni läste dom tidigare facebook inläggen jag la upp, höll ju inte alls min kära mor med.
Faktum är att hon svor och fräste och utnyttjade större delen av hennes svordoms-vokabulär innan hon tillslut slängde ut granen genom dörren. 

Efter ytterligare några svordomar fick hon för sig att åka in till stan med mig för att hon "minsann inte skulle ha några problem att hitta en betydligt snyggare gran för samma pris som vi hade gett för våran!" (150:- som somtur är skänktes till en scoutförening)

Ja, så in till stan åkte vi. Och vi åkte och åkte. Tittade i än den ena butiken och en den andra macken.
Och självklart var ALLA granar slut.
 
Så tillslut ger vi upp och åker hem.
Och som det ser ut nu, trots predikande om att granen jag och pappa köpte faktiskt har potential, blir jag nog helt enkelt utan gran i år.
 
 
Eftersom jag fått förbud att lägga upp bilder på den omtalade granen ( antagligen eftersom den faktiskt inte ser så himla dum ut och för att mamma faktiskt överdriver en smula) så får ni här en väldans suddig och photoshopad bild på mig själv och min flaska Tequila Rose som jag nu planerar att dricka upp.
 
God natt!
Postat av: Marika Saarenpää

Nice =)

2012-12-22 @ 21:14:46
URL: http://katrimarika.blogg.se/
Läs inlägget innan du kommenterar och respektera följande;
- Spam och reklamkommentarer godkänns inte.
Det inkluderar även "hej hur mår du"- kommentarer och förfrågningar om bloglovin byten.
- I denna blogg behandlar vi varandra med respekt! All form av nätmobbning eller andra påhopp anmäls.


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Allt innehåll i denna blogg skyddas enligt lagen av upphovsrätt.© Sanna Siljeström