2013-01-07 | 12:12:54

Vad hände?!

 
Tror minsann att samtliga turister packade ihop och drog söderöver igen under helgen. För klockan är ju en stund över tolv och det är inte en människa i sikte! xD
 
Jag måste medge att jag har lite blandade känslor när det gäller turisterna.
 
När dom inte är här har jag ingenting att göra på jobbet.
Jag bara sitter här och ser söt ut och hoppas att åtminstånde en eller två stackars människor kanske har tid att kika in under dagen.
Dagen som för övrigt blir brutalt mycket längre än under högsäsong.
 
Men sen när dom väl är här så är jag bara allmänt frustrerad! Framförallt över att man knappt kan ta sig fram genom byn utan att få ett mindre raseriutbrott! ><
 
För uppenbarligen glömmer man bort allt vad körskolan lärt ut när man är på semester. Och det allmänna folkvettet lämnar man tydligen hemma?
 
Vi kan ju ta något så enkelt som att åka och handla som exempel. För en vanlig 15 minuters normaldags-syssla förvandlas plötsligt till en närmare filmlång kamp om livet!
Jag skulle lugnt kunna skriva en hel uppsats bara om hur det är att handla under högsäsong.  

Jag är ju i grund och botten "Turist", så av erfarenhet vet jag att folk aldrig skulle bete sig såhär hemma!
 
Varför i allsin dar skulle alla vett och ettikett regler man lärt sig bara sluta gälla för att man är på semester?! 
Och framförallt pekar jag på er föräldrar!
Brukar ni låta barnen springa runt som yra höns i affärer, museum och restauranger när ni är hemma??
Nej, precis. Skulle inte tro det.

Turister i fjällen. Bildkälla; sverigesradio.se 
 
Läs inlägget innan du kommenterar och respektera följande;
- Spam och reklamkommentarer godkänns inte.
Det inkluderar även "hej hur mår du"- kommentarer och förfrågningar om bloglovin byten.
- I denna blogg behandlar vi varandra med respekt! All form av nätmobbning eller andra påhopp anmäls.


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Allt innehåll i denna blogg skyddas enligt lagen av upphovsrätt.© Sanna Siljeström