2011-06-19 | 18:54:42

Sköldpadds-häng :3

Jag har tydligen lyckats släpa med det kassa vädret från Norrland. =_= Det har pissat ute hela dagen så idag har jag setat inne och häckat.
Som plåster på såren fick jag besök av min kära lillasyster och hennes tam-sköldpadda Donatello. xD
Han är ju bara såååå cool!

              
Ber om ursäkt för halvkassa bilder, fick inte med min systemkamera ner så jag är tvungen att använda min gamla kompaktkamera jag glömt kvar här nere i Strängnäs.



Sköldpadds Info
; Donatello är en hane av arten Leopardsköldpadda och alltså en landsköldpadda. Om jag inte minns helt galet är han 2 år och väger just nu ca 2-3 kg.
Oftast blir Leopardsköldpaddor inte större än 45-50 cm långa och brukar väga upp mot en 15 kg.
I Vissa fall, beroende på art och livsförhållanden, kan dom dock bli
upp mot en 78cm långa och väga så mycket som 50kg!
Det är inte heller ovanligt att dom blir mellan 50-100 år gamla.
Han kan inte simma.

Postat av: J.G~

OMG vilken fin turtle :-o

sista bilden är rolig, hahaha xD

2011-06-21 @ 21:13:11
URL: http://jaygee.blogg.se/
Läs inlägget innan du kommenterar och respektera följande;
- Spam och reklamkommentarer godkänns inte.
Det inkluderar även "hej hur mår du"- kommentarer och förfrågningar om bloglovin byten.
- I denna blogg behandlar vi varandra med respekt! All form av nätmobbning eller andra påhopp anmäls.


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Allt innehåll i denna blogg skyddas enligt lagen av upphovsrätt.© Sanna Siljeström