2013-07-21 | 10:20:54

Gårdagen i (mat)bilder

Hallå i stugorna!

Hoppas ni har haft en trevlig helg so far! :D
Själv har jag mest spenderat min tid framför datorn och, hör och häpna, MÅLAT!

Jupp. Ni läste rätt.

Efter nästan 2 månader utan att ens ha så mycket som en liten antydan till lust att måla fick jag plötsligt för mig att installera min Wacom på nya datorn och måla lite. :)
Än så länge har jag inget kul att visa upp, men målet är att ha en ny bild innan slutet av nästa helg! n_n


Idag ska jag och fästmannen dra ner på byn och besöka fornminnesparken där det är säterdag idag.
Eller ja.. Det blev vist så att jag får gå själv då fästmannen blev tillfrågad att vara med och hjälpa till att steka kolbullar där hela dagen.
 
Oh well, jag får väll ta med kamerorna och umgås lite med dom istället. Inte helt fel det heller i ärlighetens namn.
Framförallt inte nu när jag äntligen börjat lära mig lite om manuella inställningar på systemkameran!
Fasiken vad mycket roligare det blir att fota då. ^^

Och på tal om foton; här har ni gårdagen i bilder;
 





Postat av: Jenn

Ja visst blir det roligare när man kan trixa lite med inställningarna :)

Svar: Ja, mycket! Fast jag har superproblem med att få in skärpan även med autofokus. :O Men det krävs väll lite övning kan tänkas. :)
// Sanna

2013-07-21 @ 11:17:20
URL: http://www.jenniegrinde.se/blogg
Postat av: Jennie

Jaså? Kan det bero på då? Jag kör nästan jämt med autofokus, använder dock bara en fokuspunkt.

Svar: Provade att ändra den inställningen förut men det blev ingen större skillnad. Tror mest det handlar om att kameran börjar bli till åren. :)
// Sanna

2013-07-21 @ 17:46:43
Postat av: Jennie

Ah, okej :)

2013-07-21 @ 18:56:14
Läs inlägget innan du kommenterar och respektera följande;
- Spam och reklamkommentarer godkänns inte.
Det inkluderar även "hej hur mår du"- kommentarer och förfrågningar om bloglovin byten.
- I denna blogg behandlar vi varandra med respekt! All form av nätmobbning eller andra påhopp anmäls.


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Allt innehåll i denna blogg skyddas enligt lagen av upphovsrätt.© Sanna Siljeström