2013-03-20 | 11:17:45

Kanske världens sämsta dag

Fan! Fan, fan!
Jag har verkligen haft en så sjuuukt kass vecka hitills.
Ingenting har gått som jag vill och imorse rann bägaren över när bilhelvetet gav upp helt.

Den har varit lite tjurig att starta hela veckan sen vi fick igång den, så imorse åkte jag några varv runt sjön för att rasta den och avslutade med att stanna till på OK för att köpa något som hette typ "p-i" som min kära far sa kunde hjälpa.

Så jag stannar, stänger av bilen, går in och köper en flaska, går ut igen, sätter mig i bilen, vrider om nyckeln och..." Tuggtuggtuggtugg"
"tugg tugg tugg tugg"
FAN
 
Bilhelvetet vägrar starta.

Slänger ett öga på klockan och SHIT 5 minuter kvar tills jag ska vara på jobbet.

FAAAAAAAAAAAAN
 
Ringer världens bästa och snabbaste bilmek som jag även känner privat och han är där på två röda.
Men efter massa tester, bankanden, skruvanden, kliandes på huvuden och suckanden så säger han något på, vad som för mig lät som, grekiska och säger att det kommer ta ett tag och fixa och att det kan komma att kosta upp till 5000 kronor.

Och någonstans där kände jag bara hur all ork, livslust och glädje i världen bara rann av mig.

Där försvann den nya datorn jag tänkte köpa, bilresan till strängnäs blir nog en bussresa och jag fick boka av den efterlängtade klipptiden jag hade bokat på fredag....
Fan...
Läs inlägget innan du kommenterar och respektera följande;
- Spam och reklamkommentarer godkänns inte.
Det inkluderar även "hej hur mår du"- kommentarer och förfrågningar om bloglovin byten.
- I denna blogg behandlar vi varandra med respekt! All form av nätmobbning eller andra påhopp anmäls.


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Allt innehåll i denna blogg skyddas enligt lagen av upphovsrätt.© Sanna Siljeström