2013-04-11 | 12:54:17

Kan man banta sig till en personlighetskris?

Dom känslorna jag har haft den senaste månaden har varit totalt oresonliga.

Å ena sidan mår jag så sjukt jävla bra.  
Men å andra sidan har jag blivit irriterad på ALLT! Småsaker, personer, djur, folk jag tycker om. Och framförallt migsjälv! 

Jag är absolut inte deppig, faktum är att vår/vinterdeppen jag skrev om tidigare i år är som bortblåst efter det jag börjat med D-vitamn tillskott efter tips från diverse forum.

Jag är helt enkelt dum i hela kraniet. 

Igår fick jag totalt frispel.
Jag vet  inte varför, det bara knäppte till i huvudet och jag var en helt annan, fruktansvärt mörk och elak, människa.
Jag sa hemskt elaka saker till och om många jag tycker väldigt mycket om. Ordspyorna bara kom och jag var VANSINNIG. 
Alla fuckade känslor hade helt enkelt bubblat över! 

Men idag, efter att ha legat sömnlös en hel natt och verkligen tänkt över varför jag känner så här börjar jag äntligen se ljuset i tunneln.

Varför känner jag såhär om migsjälv?
Varför känner jag såhär för andra?
Varför lägger jag ner tid på att bli arg över saker som jag fasen inte har med att göra?!

Vem är jag? ...
 
VEM ÄR JAG

Jag målar inte längre. Jag har slutat höra av mig till mina kompisar. Jag känner mig gammal, sliten tjock och ful.

Och när jag tänker efter känner jag mig fruktansvärt osäker i min egen kropp!

Kan det vara så att jag är så van vid att vara den där korta, småfeta, dryga lilla flickan som ingen tycker om att jag helt enkelt bantat mig till någon form av personlighetskris??

Desto mer jag tänker efter, desto vettigare låter det.

Jag är inte van att få komplimanger, jag är inte van att ses som "snygg" och framförallt är jag inte van vid uppmärksamhet.
Jag är så van att det är tvärtom att jag har tagit det som att folk bara driver med mig och antagligen skrattar bakom min rygg.

Men nu börjar jag förstå att det verkligen inte är så.

Folk är genuint glada för min skull! 

Jag har spenderat så sjukt mycket tid på att fundera på baktankarna av vad alla säger att jag helt enkelt glömt bort att lyssna på vad dom menar!

Idag mår jag bra!
Jag har fortfarande en mindre personlighetskris. Men jag mår bra!  

Jag behöver bara lite mer tid.
Postat av: Kaleido

Åh, fina Sessis! Ibland går man igenom stora förändringar (så som ex. viktminskning) och då kommer alla insikter. Du är en väldigt fin tjej som förtjänar det bästa<3

Svar: Åh tack finaste du! <3
// Sanna

2013-04-13 @ 13:12:10
URL: http://kaleido.blogg.se
Läs inlägget innan du kommenterar och respektera följande;
- Spam och reklamkommentarer godkänns inte.
Det inkluderar även "hej hur mår du"- kommentarer och förfrågningar om bloglovin byten.
- I denna blogg behandlar vi varandra med respekt! All form av nätmobbning eller andra påhopp anmäls.


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Allt innehåll i denna blogg skyddas enligt lagen av upphovsrätt.© Sanna Siljeström