2013-05-23 | 10:31:38

Att bestämma sig

Att bestämma sig för saker är inte min bästa sida.
Jag är gärna den som går och funderar i flera månader och överanalyserar situationen.

Oavsett om det gäller färgen på en ny matta eller kanske något så livsavgörande som utseendet på en tatuering så går jag igenom samma procedur

Det är hemskt. Framförallt när det gäller saker som borde vara enkla som typ färgen på nya gardiner.
Jag vet inte varför min hjärna gör så här. Men jag brukar skylla på att jag är så fruktansvärt estetiskt.

Till exempel; Om jag nu skulle behöva byta gardiner, måste jag se till att allt annat i rummet matchar. Rosa gardiner kräver rosa kuddar och gärna en rosa pläd. ALLRA helst rosa porslin, lampor och ljusstakar också. Och så måste alla foton bytas ut så att inte färgerna skär sig.
Haha, jag veeet. Visst låter det helt stört! Men som sagt jag brukar skylla på mina estetiska gener, men frågan är om beteendet inte är mer åt det autistiska hållet. xD

Anyway min senaste grej har varit att, under tre års tid, försöka bestämma mig för vilket porslin jag ska köpa in.
Vi har ett jag gillar väldigt mycket, men det är svårt att komplettera och porslin har en tendens att gå sönder... 

Jag hade bestämt mig 100% för att jag ville börja samla på Höganäs mattsvarta design utan kant på tallrikarna, för jag tycker dom är så sjuuuuuuuuukt snygga. MEN så har dom dragit in den designen och börjat med en ny variant med kant som jag inte alls är lika förtjust i, även om den är snygg den också.  

Så efter mycket surfande, suckande och övervägande hittade jag en design från Rörstrand som heter "Swedish Grace" som jag också gillar väldigt mycket. :O
Men nu är ju problemet att jag inte alls kan bestämma mig!

Dumma mig.
 
 
 

Rörstrand i mjuka pastelliga färger eller Höganäs i lite hårdare grafitgrå?
Postat av: Kaleido

Jag gillar färgen på Höganäs-modellen :)

Svar: Jo, jag med. Men jag har hört flera säga att mat har lätt att se oaptitlig ut på svart. :O
// Sanna

2013-05-24 @ 23:23:57
URL: http://kaleido.blogg.se
Läs inlägget innan du kommenterar och respektera följande;
- Spam och reklamkommentarer godkänns inte.
Det inkluderar även "hej hur mår du"- kommentarer och förfrågningar om bloglovin byten.
- I denna blogg behandlar vi varandra med respekt! All form av nätmobbning eller andra påhopp anmäls.


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Allt innehåll i denna blogg skyddas enligt lagen av upphovsrätt.© Sanna Siljeström