2013-05-22 | 09:51:36

FAQ: Vikt och hälsa - Varför inte LCHF?!

Som vanligt vill jag påminna känsliga läsare om att jag inte är utbildad i ämnet, jag är ingen kostdoktor och jag har ingen aning om vad jag pratar om. Så alla mina råd följs på egen risk!


Q: Varför inte LCHF?!
 
 
A: Den här frågan får jag minst ett par gånger i veckan.
Och här nere i Strängnäs verkar alla ha blivit LCHF frälsta så här är folk på mig hela tiden! Haha, och nu när min fina svägerska skrev ett inlägg på hennes blogg och jämförde min och hennes (Räkna kalorier vs LCHF) dieter, syns det mer än tydligt att det jag äter inte är nyttigt för fem öre. Haha.

Faktum är att hon räknade ut antalet sockerbitar jag fick i mig efter mattabellen jag la ut häromdagen och kom fram till att jag fått i mig ca 55 sockerbitar under en dag! xD Hahaha, jag dör! Det är verkligen hemsk.

However hon räknade ut sockerbitarna efter hur mycket kolhydrater jag fått i mig. Och jag åt ju faktisk både sallad och potatis osv. Så allt är inte i rent socker. My guess är att den största boven i dramat var nog den där pepsiburken jag klämde i mig i slutet av dagen... ;D

För att återgå till ämnet; Den främsta anledningen att jag inte vill prova LCHF är för att jag redan hittat en diet som fungerar. För trots att jag varken tränar eller äter nyttigt har jag 13 kilo mindre att släpa runt på! Och det måste ju betyda att jag gör någonting rätt! :D

Och sen vill jag inte prova någon form av diet där man måste utesluta någonting man gillar! D: Huvaligen, jag skulle på riktigt hellre vara fet än att tvingas avstå från pasta och potatis!

Så det handlar absolut inte om att jag inte tror att LCHF fungerar, för det har jag sett att det gjort. Det handlar om att jag har hittat den metoden som fungerar för MIG.

Och varför ska jag prova någonting annat när jag har hittat något som redan fungerar?
Postat av: Jennie

Hahaha xD
Ja och just det där att tänka hur många "sockerbitar" jag får i mig av att äta edt och det hjälper mig faktiskt ännu mer att skippa pasta, potatis, bröd osv även fast jag faktiskt inte saknar det så värst mycket. Så då känner jag mig extra duktig ;P Men mår du bra av det här så är det självklart att du ska fortsätta :) utan tvekan!

2013-05-22 @ 10:01:57
URL: http://www.jenniegrinde.se/blogg
Läs inlägget innan du kommenterar och respektera följande;
- Spam och reklamkommentarer godkänns inte.
Det inkluderar även "hej hur mår du"- kommentarer och förfrågningar om bloglovin byten.
- I denna blogg behandlar vi varandra med respekt! All form av nätmobbning eller andra påhopp anmäls.


Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
Allt innehåll i denna blogg skyddas enligt lagen av upphovsrätt.© Sanna Siljeström